Turbosprężarka jest specjalną częścią silnika spalinowego. Każdy silnik jest zaprojektowany tak, aby wytwarzał określoną moc i moment obrotowy w oparciu o stosunek paliwa, powietrza i temperatury spalania.
Zmiana dowolnego z tych parametrów zmienia również moc silnika. Większa moc oznacza więcej spalonego paliwa i powietrza. Aby stworzyć odpowiednie warunki, konieczne jest zwiększenie objętości cylindrów, a tym samym zwiększenie masy i kosztów produkcji, przy wzroście zużycia paliwa.
Turbosprężarka oferuje takie właśnie rozwiązanie. Za pomocą turbosprężarek sprężamy powietrze do silnika, a tym samym wytwarzamy więcej mocy na jednostkę objętości. W cylindrze silnika pali się mieszanina paliwa i powietrza. Spaliny wydostające się przez kolektor wydechowy wraz z energią kinetyczną napędzają koło turbiny turbosprężarki.
Obrót koła sprężarki zasysa powietrze i spręża je w kierunku silnika. Po otwarciu zaworu wlotowego sprężone powietrze wchodzi do cylindra i zapewnia wzrost ciśnienia w pierwszym suwie. Stwarza to warunki do dalszego spalania paliwa w porównaniu do tradycyjnego silnika.
Turbosprężarka sprawdziła się we wszystkich silnikach spalinowych, szczególnie w silnikach wysokoprężnych. Zapewnia lepszą wydajność, zrównoważone właściwości jazdy i niskie zużycie paliwa. Turbosprężarka umożliwiła nieprzerwany rozwój silników Diesla. Jeśli uważasz, że możesz mieć uszkodzoną turbosprężarkę, udaj się jak najszybciej do wykwalifikowanego warsztatu lub technika, aby uzyskać pomoc. Im dłużej zostawisz awarię nienaprawioną, tym więcej szkód połączonych i tym droższe będzie rozwiązanie początkowo prostego problemu, dlatego wybierz profesjonalny serwis turbosprężarek. Jeśli nie masz czystego oleju, nie uzyskasz odpowiedniego smarowania, co może doprowadzić do kontaktu i tarcia metalu o metal. Po dostarczeniu turbosprężarki do naprawy jest ona demontowana i dokładnie odtłuszczana oraz oczyszczana ze spalonego oleju, sadzy i korozji, a następnie diagnozowana.