Posiadanie solidnej strategii e-mail marketingowej niesie ze sobą wiele fantastycznych korzyści.
E-mail marketing jest opłacalny i pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jest to również wspaniały sposób na utrzymywanie kontaktu z obecną bazą klientów. Ten artykuł zawiera kilka świetnych wskazówek, które mogą pomóc we wdrożeniu lub ulepszeniu działań związanych z marketingiem e-mailowym.Kontynuuj oferowanie zachęt klientom po tym, jak zarejestrują się na Twojej liście e-mailowej. Na przykład daj klientom 10-procentową zniżkę, jeśli pozostaną na Twojej liście e-mailowej przez miesiąc. Dzięki temu klienci nie stracą zainteresowania materiałami marketingowymi i anulowaniem subskrypcji lub usunięciem wiadomości e-mail po zaledwie kilku biuletynach.Im łatwiej jest zasubskrybować biuletyn e-mailowy, tym więcej będziesz mieć subskrybentów. Jeśli masz sklep stacjonarny, poproś klientów o podanie ich adresu e-mail podczas dokonywania zakupu. Jeśli sprzedajesz na stronie internetowej, poproś ich o podanie adresu, gdy będą gotowi do kasy.Gdy masz swoich klientów, podaj swój adres e-mail podczas procesu rejestracji. Upewnij się, że masz widoczne wyraźne zastrzeżenie, że będziesz podejmować kampanie e-mail marketingowe. Postaraj się dać konsumentowi wskazówkę, jak często zamierzasz korzystać z jego adresów, aby nie był nieświadomy.Nie wysyłaj e-maili do subskrybentów bez ich zgody. Jeśli zaczniesz wysyłać to, co jest uważane za spam, wyniki nie będą zbyt dobre. Wiele osób nie będzie chciało już wydawać pieniędzy w Twojej firmie.Daj klientom wybór między otrzymaniem zwykłej wersji tekstowej materiałów e-mail marketingowych lub bogatej wersji tekstowej. Klienci mogą wybrać preferowaną opcję podczas zapisywania się do newslettera. Wersje ze zwykłym tekstem nie zawierają grafiki, więc klienci z wolniejszymi połączeniami lub nadmiernie aktywnymi filtrami spamu mogą docenić tę opcję.Zawsze ograniczaj wysyłkę do osób, które wyraziły na to zgodę.
Jeśli tego nie zrobisz, Twoi klienci i osoby, z którymi wymieniają e-maile, stracą do Ciebie zaufanie, przez co Twoja firma będzie miała złą sławę.
Może to prowadzić do umieszczenia Cię na czarnej liście przez niektórych dostawców usług internetowych; może to przerodzić się w poważny ból głowy dla Twojej kampanii e-mail marketingowej, a z kolei dla Twojej firmy.E-mail to świetne narzędzie marketingowe, ale nie jest to arena, na której docenia się twardą sprzedaż. Nigdy nie zmuszaj subskrybentów do kupowania. Umieść oferty sprzedaży na końcu swoich e-maili, zwłaszcza jeśli Twoi czytelnicy zarejestrowali się z oczekiwaniami dotyczącymi treści informacyjnych. Potraktuj e-mail jako narzędzie do rozwijania zainteresowania, a nie natychmiastową sprzedaż.W materiałach marketingowych używaj słów odpowiednich dla branży, na której się koncentrujesz. Na przykład, jeśli piszesz materiały marketingowe dotyczące nowych produktów technologicznych, użyj słów takich jak „nowe”, „zaawansowane” lub „najnowocześniejsze”, które są powszechnie używane w tej branży. Użycie właściwych słów pomoże zwiększyć atrakcyjność Twoich produktów dla klientów.Niezwłoczne reagowanie na wiadomości e-mail powinno być Twoim najwyższym priorytetem. Jeśli potencjalny klient skontaktuje się z Tobą przez e-mail, powinieneś zrobić wszystko, aby odpowiedzieć mu w ciągu jednego dnia. Dłuższe czekanie może kosztować klienta, a innym może wspomnieć o braku odpowiedzi.Ułatw sobie wypisanie z subskrypcji. Spraw, aby link rezygnacji z subskrypcji był wyraźnie widoczny w wiadomości e-mail, aby ktoś przestał otrzymywać e-maile marketingowe. W ten sposób jest mniej prawdopodobne, że zostaniesz zgłoszony za wysyłanie spamu. Ponadto, jeśli ktoś zrezygnował z subskrypcji, nie popełnij błędu i nadal wysyłaj mu e-mail: może to spowodować, że będzie narzekał.E-mail marketing ma kilka wielkich zalet. Jest to bardzo opłacalny sposób na promocję Twojej firmy wśród szerokiego grona odbiorców. Umożliwia także Twojej firmie utrzymywanie kontaktu z obecnymi klientami i tworzenie relacji. Skorzystaj ze wskazówek zawartych w tym artykule i upewnij się, że Twoja firma ma najlepszy możliwy program do e-mail marketingu.